Boka med den fineste tittelen- «Vekten av snøkrystaller»

Bildet er lånt fra forlaget Oktobers nettsiderTorvald Steens «Vekten av snøkrystaller» er en sånn bok som du så inderlig håper aldri skal ta slutt. Du vet, når du leser og leser for å vite hvordan det går. Og så, når du har lest siste setning så er du litt lei deg, du vil vite mer, hvordan går det med skihopperen?

Boka handler om en fjorten år gammel gutt som drømmer om å bli en stor skihopper. Det er vinteren 1970, og skihopperen får vite at han lider av en uhelbredelig sykdom og at bare ett skihopp til kan være livsfarlig… Hjemme oppfører foreldrene seg merkelig, og gutten skjønner at foreldrene har noe å skjule.

Jeg liker bøker som «Vekten av snøkrystaller», hvor man virkelig kommer under huden på hovedpersonen og blir engasjert og glad i karakterene. Dette er en av de beste bøkene jeg har lest – så les den du også og kommenter hva du synes om den her da vel.

Jeg er veldig usikker på om jeg skal ta sjansen på å lese oppfølgeren «Det lengste svevet» som jeg har hørt er langt fra like bra.

Er boka inne?

2 kommentarer om “Boka med den fineste tittelen- «Vekten av snøkrystaller»

  1. Jeg hadde samme opplevelse av denne boka da jeg leste den i september 2006 (jeg fører nemlig lesedagbok slik at jeg kan vite hva jeg leste når…). I høst gledet jeg meg veldig til oppfølgeren som jeg leste i nyttårshelgen, og aldri har jeg blitt så skuffet over en bok. Alle mine gode bilder av hovedpersonen forsvant – så om du vil bevare leseropplevelsen av «Vekten av snøkrystaller» bør du ikke lese bok nummer 2!

Legg igjen en kommentar

