Favorittforfatter

Det har vært dødt på denne bloggen en stund – så nå skriver jeg noen ord og håper flere følger etter meg. Jeg har ikke lest noe spennende i det siste og det er vel grunnen til at det har tatt tid for min del. Jeg har lest, men ikke noe av det har vært bra nok til å skrive om. I stedet vil jeg anbefale en av mine favorittforfattere nemlig John Ajvide Lindqvist.

Lindqvist har til nå skrevet fire bøker og jeg er blitt vettskremt av alle fire. Debutboken La den rette komme inn er en moderne vampyrfortelling fra Sverige. Boken ble filmatisert i fjor høst og det er en veldig bra film! Den andre boken hans Håndtering av udøde er en skremmende fortelling om hva som skjer med de pårørende når deres kjære står opp fra de døde… ekkelt…  Tredje boka Papirvegger en samling av ti fortellinger, der en av dem er en fortsettelse av Håndtering av udøde. Så er det siste boka Menneskehavn som kom like før jul. Jeg hadde gledet meg lenge til den og syntes det er den beste av de fire. Boka handler om et barn som forsvinner sporløst ute på isen. Faren til barnet reiser flere år etter hendelsen tilbake til øya der det skjedde og prøver å finne ut av hva som skjedde. Det ble så skummelt at jeg hadde mareritt – og jeg elsker når bøker klarer å skremme meg så mye.

Nå er det snart sommer og jeg håper på å lese mange gode bøker. Klikk på titlene til bøkene jeg har nevnt for å se om de finnes i biblioteket vårt.

Legg igjen en kommentar

