Vet du hvem Buzz Aldrin var?

Alle vet hvem som var den første mannen på månen, men vet du hvem som var nummer to? BuzzAldrin

I boka «Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?» møter vi Mattias, en som ønsker å være som Buzz Aldrin som nesten ingen vet hvem er. Mattias vil være anonym, en helt alminnelig samfunnsborger som ikke vil utmerke seg på noen måte. Vi følger Mattias på hans tur til Færøyene hvor han bryter sammen, og vi er også vitne til hans kamp for å komme tilbake til livet.

Johan Harstad har et språk og en måte å skrive på som gjør at jeg føler at jeg er en del av romanen, jeg ble rett og slett skikkelig glad i karakterene i boka.  Han bruker mye referanser til musikk og sangtekster fra bla The Cardigans – and I like it!

Boka skal filmatiseres og bli til tv-serie som visstnok skal være ferdig i januar 2010.

Jeg vil også anbefale Johan Harstads novellesamling «Ambulanse», som du kan lese mer om her. Jeg hadde store forventninger til boken om den voksne Albert Åberg «Hässelby«, men den ble rett og slett litt for sær for meg.

Er Buzz Aldrin inne?

2 kommentarer om “Vet du hvem Buzz Aldrin var?

  1. Dette er en bok som absolutt kan anbefales på det sterkeste. Det er en sår og fin fortelling som viser at det ikke alltid er like lett å være til.

    Løp og les!

  2. Når jeg endelig plukket denne boka fram igjen, klarte jeg ikke å legge den fra meg. Og når jeg nå er ferdig med den, har jeg bare lyst til å begynne på begynnelsen igjen.

    Gleder meg til tv-serie!

Legg igjen en kommentar

