Den lille prinsen

Jeg har lest veldig lite i det siste –  og det jeg har lest, er trilogien til Stieg Larsson, som jeg ikke føler har behov for noe blogginnlegg, selv om jeg likte bøkene. Da vil jeg heller dra fram ei bok jeg har i bokhylla mi som jeg ikke har lest på en stund, men som jeg er veldig glad i:

Den lille prinsen av Antoine de Saint-Exupèry – en nydelig liten klassiker for barn i alle aldre

Bokomslag "Den lille prinsen"Dette er en liten perle av en bok!
Den lille prinsen bor alene på planeten B 612, og gir seg ut på en reise rundt i universet for å lete etter en venn. Han kommer etter hvert til jorda, hvor han møter Saint-Exupéry som har nødlandet med flyet sitt i Sahara. Prinsen prøver å forstå alt det nye han ser og opplever, og stiller mange spørsmål, som kan få oss til å se verden rundt oss og de innlærte holdningene våre med nye øyne. Hva gjør livet vårt meningsfylt? Hva er lykke? Boken er illustrert av forfatteren.

Sitat fra boken: Alle barn har vært voksne engang. (Men det er svært få som husker det.)

Vil du låne den? Sjekk om boka er på hylla.

Anbefalt av Hilde Marie!

Legg igjen en kommentar

