Utrolig spennende julekrim!

Jeg har hørt Nattefokk av Johan Theorin på lydbok, og den var utrolig spennende! Jeg har skrevet før at jeg ikke er spesielt glad i krim, men her blander Theorin inn litt grøss i tillegg og da blir det bare kjempebra! Jeg hørte på boken mens jeg gjorde leiligheten klar til jul og det var en perfekt kombinasjon.

Nattefokk er en historie om en familie som flytter inn i en gammel fyrvokterbolig på Åludden gård. Gården har stått tom i mange år og har fått et skummelt rykte på seg. Det ene fyret lyser bare natten før noen skal dø og i julen kommer de døde til gården… Familien har mange planer for den store gården, men utover høsten skjer det tragiske ting som endrer på alt.

Johan Theorin har skrevet fire bøker med handling på Öland, men bare to er utkommet på norsk foreløpig. Den første bøken heter Skumringstimen og den har jeg skrevet om tidligere. Les anmeldelsen her.

Se om boka er på hylla (om du tør…)

Anbefales på det varmeste av Gyda

En kommentar om “Utrolig spennende julekrim!

Legg igjen en kommentar

