The Lost Symbol

The Lost SymbolDette er vel som å banne i kirka, men ja, jeg er bibliotekar og liker lette bøker! Dan Brown sin siste bok leste jeg i juleferien og jeg koste meg med den! Jeg leste The Da Vinci Code før jeg hadde hørt noe om den og er glad for det. Angels and Demons leste jeg like etter paven døde og det skulle velges en ny – så der lærte jeg litt i tillegg til at den var spennende. Nå har jeg altså lest The Lost Symbol som er den tredje boken om Robert Langdon og denne gangen er det Frimurerne det handler om.

Langdon reiser til Washington DC for å holde et foredrag om frimurerne og deres symbolbruk. I denne byen venter overraskelser som leder Langdon og også denne gang en flott og smart kvinne ut på jakt etter det tapte symbol. Jeg vil ikke si for mye om handlingen men boken er bygget opp på samme måte som de to andre. Det er korte kapitler som holder spenningen oppe og du må bare lese ett til selv om du egentlig hadde tenkt å gi deg… Anbefales til den som liker noe lett og spennende!

Mens jeg er inne på lettere litteratur må jeg nevne den siste boken jeg leste, men den vil jeg ikke anbefale altså… Stephen Kings novelle Bibliotekpolitiet i serien Etter midnatt har stått i bokhylla mi lenge. Kjæresten min har sagt at jeg som er bibliotekar må lese den pga. av tittelen, så da gjorde jeg det. Dette er en grøsser om en forferdelig bibliotekar som skremmer barn med fryktelige bilder og historier. Hun lever av frykten deres og suger den ut av dem. Hvis du låner bøker og ikke leverer i tide sender hun bibliotekpolitiet etter deg og dette politiet gjør groteske ting. Det er ikke så mye mer å si om den enn at det var en morsom idé, men utrolig dårlig bok. Vi har den ikke i biblioteket og kommer ikke til å kjøpe den!

Vil du låne The Lost Symbol av Dan Brown? Klikk her!

Legg igjen en kommentar

