Boo hoo : $135 million, 18 months…a dot.com story from concept to catastrophe

Boo hoo er en sann historie fra sent 1990-tall, da grådige kapitalister og stormannsgalne internettentreprenører slo seg sammen for å gjøre det stort. Det endte, som vi vet i en finansboble av dimensjoner.

Forfatter Ernst Malmsten forteller sin egen og forretningspartnernes historie, en fortelling om å bygge en spektakulær global netthandel for designer- og sportstøy. Gjennom besluttsomhet, optimisme og to års knallhardt arbeid når de målet. De greier å overtale banker og investorer med høyt renommé til å tro på forretningsideen, de ansetter 350 mennesker og bygger fem internasjonale kontorer. De håndterer pressen på imponerende vis, og bygger bedriftskultur og merkevare så det suser. Og de svir av ufattelig mye penger. Hadde de bare vært i takt med de tekniske begrensningene og det beskjedne markedet for netthandel den gangen!  Boo hoo er en historie du vet ender i ulykke, likevel tar du deg selv i å håpe at det skal gå bra.

 Man kan si at Boo hoo er en lærebok i hvordan man kan bygge en bedrift, men kanskje ikke burde gjøre det.

Biblioteket har boka. Sjekk om den er inne

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s