Lite aktivitet, men nå er jeg tilbake!

Det har vært lite aktivitet på nattbordbloggen og det finnes flere grunner til det. Jeg som startet denne bloggen fikk en baby i mai og har vært i total ammetåke etter det. De andre som bidrar på bloggen har hatt ferie og er nå travelt opptatt med studiestart. Da er det mye som skjer i biblioteket og rundt på bygget så bloggingen får komme når hverdagen starter. Ammetåken har roet seg litt, så nå har jeg begynnt å lese litt annet enn babylitteratur igjen. Jeg vil bruke permisjonsmånedene på å kose meg med mange av de nye bøkene biblioteket har kjøpt. Nattbordet blir finansiert med en pengegave fra Dagens Næringsliv og det er det flere og flere som setter pris på – det er en skikkelig gullgruve mener nå jeg.

Jeg ville jo gjerne blogge om det jeg har lest de siste månedene av graviditeten, og etter at gutten kom, men Knausgårds kamp er det mange som har lest og også blogget om. Jeg må jo innrømme at jeg liker bøkene til Karl Ove (etter å ha lest så mye om han føler jeg at vi kan være på fornavn), men bøkene var best i starten, og jeg har bok 2 som favoritt. Nummer fem leste jeg sammen med «klumpen min» som jeg kaller han og den ble jeg dessverre litt skuffet over. Det var kanskje den boka jeg hadde gledet meg mest til, fordi den handler om studietida i Bergen og om hvordan han ble forfatter. Karl Ove er jo blitt en skikkelig kjendis også – så det føles litt som å lese Se og Hør, vil ikke innrømme at man leser det, men må jo se hvordan det går med han og de andre kjendisene (Tore Renberg og flere andre). Det er altså kikkeren i meg han får frem og det vet jeg ikke helt om jeg liker. Boka ble litt preget av hastverk syntes jeg, og så likte jeg ikke all oppramsing av forfattere og boktitler som han likte og ikke likte. Men, nå har jeg kommet meg gjennom fem bøker om karen, så da skal jeg selvfølgelig ha med meg nummer seks og siste bok som kommer sent på høsten en gang.

Dette var bare et lite hallo fra meg, så nå må jeg sette i gang og lese – så kommer det flere innlegg fra meg etter hvert.

Hilsen Gyda

– og om du vil lese Knausgård og bli på fornavn med han du også, så finner du dem på biblioteket. Jeg høres kanskje litt negativ ut, men jeg anbefaler bøkene på det varmeste altså!

Les Idunns innlegg om Min kamp, bok 5 for en bedre anmeldelse av boka;)

Legg igjen en kommentar

