Lever jeg i en naiv boble?

Det lurer jeg noen ganger på, og spesielt etter jeg har lest Jens Lapidus bok «Cash, hatet, kjøret, jakten» («Snabba cash» på originalspråket). Boka er fra Stockholms underverden, og vi følger historien til JW, Jorge og Mrado.  JW kommer fra egentlig fra landet, men er snart en del av Sturebildet er lånt herfra: http://karinleser.blogspot.com/2010/03/cash-hatet-kjret-jakten-krim-fra.htmlplanmiljøet og dealer kokain til rikmannsungdommen. Jorge er en fengselsrømling som må holde seg i skjul. Og så har vi torpedoen Mrado – som er myk pappa samtidig som han tar livet av folk uten å blunke.

Jeg har alltid likt bøker hvor man følger flere personers historie, og hvor historiene flettes inn i hverandre. Det er også tilfellet i denne boka, og det var bare en av grunnene til at jeg likte Cash. Dette er ikke stor litteratur, men en spennende bok som var vanskelig å legge fra seg.  Og så ga den meg innblikk i en verden som er veldig fjern fra min naive boble.

Se om vi har boka inne på BI biblioteket

2 kommentarer om “Lever jeg i en naiv boble?

  1. Jeg er ferdig på BI, men kommer til å følge bloggen. Jeg var en av de ivrige på biblioteket som lånte skjønnlitteratur.
    Gratulere med en skjønn gutt 🙂

    Jeg får ikke helt taket på Karl-Ove Knausgård bøkene, men skal prøve igjen. En venninne er helt hektet.
    Min samboer leste Chash i fjor, og likte den kjempe godt. Den kommer snart på film (eller har den kommet?)

    Kjempe fin blogg!

  2. Takk for hyggelig kommentar! Får du ikke taket på Knausgård så er det vel ikke verdt bryet heller. Det finnes så mye annet å lese 😉

    Vi skal fortsette å blogge!

Legg igjen en kommentar

