Kafka på stranden

Dette var mitt første møte med Murakami – jeg var nysgjerrig etter alle avisoppslagene da han besøkte Norge i fjor, og etter flere anbefalinger. Og jeg ble ikke skuffet! Boka trakk meg inn i en underlig verden, en blanding av realisme og fantasi, hvor tidsskiller var opphevet og skillet mellom virkelighet og det hinsidige  flytende….  En vakker bok om den 15-årige Kafka, på flukt fra en vond oppvekst og på leting etter en forsvunnet mor og søster, og om alt han opplever i sin søken. Spennende personskildringer, humor, vemod, japansk, men allikevel universell.  Litt tung i starten – men så ble jeg til de grader fanget!

Jeg hørte boka, – som er fantastisk godt lest! Lydboka er til låns fra Nattbordet (17 CD’er, men det går som en røyk!). Sjekk om lydboka er inne.  Biblioteket har også boka både på engelsk og norsk.

En kommentar om “Kafka på stranden

Legg igjen en kommentar

