Nådens omkrets

Endelig har jeg hatt en skikkelig god leseopplevelse igjen. Prologen på to sider fikk hårene til å reise seg på kroppen og jeg gledet meg til hver eneste side etter det. Kan ikke huske sist jeg hadde følelsen av at jeg bare MÅ lese en side til og en til og… jeg elsker den følelsen!

Nådens omkrets er skrevet av Jørgen Brekke og er hans debutroman fra 2011. Den ble solgt til flere land før den kom ut og har fått strålende anmeldelser. Dette er en krimbok med handlinger fra Norge og Italia på midten av 1500-tallet som bindes sammen med brutale drap i USA og Trondheim i 2010. Bibliotekarer, museumsansatte og politietterforskere gjør det hele veldig spennende – her er det mange interessante personer med. Nå skryter jeg denne boka langt opp i skyene – men den fortjener det etter at jeg endelig har lest ut en bok på få dager. Boka har en del svakheter også, bare så det er sagt. Det er tross alt en debut – så noen feil må man tolerere. Vil ikke ramse opp de feilene jeg hang meg opp i og på den måten ødelegge leseopplevelsen for noen andre – for denne boka er verdt å lese. Gleder meg til å lese mer av Mr. Brekke!

Lån boka på biblioteket

En kommentar om “Nådens omkrets

  1. Tilbaketråkk: Drømmeløs « Nattbordet

Legg igjen en kommentar

