Ned til hundene

Danske Helle Helle har skrevet denne fine lille boken. Den handler om en kvinne som opplever en slags krise i livet. Jeg får ikke helt tak på hva det er eller hvor gammel hun er før mot slutten av historien, men akkurat hva som har skjedd er i grunnen ikke så veldig viktig.

Romanen starter med at kvinnen, som er også er fortelleren i historien, går av bussen på et lite sted på kysten av Danmark. Det er dårlig vær og neste buss fra stedet går ikke før dagen etter. Det unge paret Putte og John går forbi henne og inviterer henne med hjem. På grunn av uværet blir hun boende en stund og på kort tid blir de tre veldig knyttet til hverandre. Flere personer i Putte og Johns liv dukker opp, og det er noe med disse personskildringene som gjør at jeg blir glad i dem på en måte. Vanskelig å forklare, men de er veldig troverdige og ekte.

Det er sår og god historie om det å møte motgang og søke trøst – og jeg vil virkelig anbefale boka!

Finn den i nattbordsamlingen

4 kommentarer om “Ned til hundene

  1. Hei og takk for kommentar

    Det er jo det som er så deilig med litteratur, det at det leses og oppleves forskjellig. Jeg kjenner meg igjen i det su sier om stille bøker uten handling med vakkert språk, de blir ofte kjedelige og jeg gidder ikke å lese dem ut. Men i denne boken – som er ganske kort – syntes jeg faktisk det skjedde en del…

    God bok-påske til deg!

  2. Takk for anbefaling – får lyst til å lese boka! Helle Helle har også fått svært god kritikk for sin siste bok – «Dette burde skrives i nåtid», som også er tilgjengelig i nattbord-samlingen.

Legg igjen en kommentar

