Psyko krim i påska

Krim hører jo påska til og gjett om jeg hadde gleda meg til denne boka. Johan Theorin har skrevet Nattefokk og Skumringstimen som jeg har blogget om før, og de var veldig bra! Jeg kjøpte boka som lydbok for papirboka hadde noen andre sikret seg. Jeg har hørt og hørt og ble skikkelig skuffa!

Denne boka hører ikke til Ölandserien og var virkelig helt annerledes. Den handler om Jan som får jobb i en barnehage, like ved et psykriatisk sykehus kalt Sankta Psyko på folkemunne. Barna har foreldre på sykehuset og skal ha daglig kontakt med dem mens de er i barnehagen. Grunnen til at Jan vil jobbe akkurat der er at han er på jakt etter en kvinne han kjente da han var 14 år. Han tror hun befinner seg på sykehuset og vil bruke jobben til å få kontakt.

Jeg syntes det hele går fryktelig tregt, og ikke er det spesielt skummelt heller. Det eneste jeg sitter igjen med etter å ha lest boka er at det er en del syke mennesker der ute – og det visste jeg vel egentlig fra før. Jeg tror ikke på karakterene i boka, det er kanskje der feilen ligger. Slutten er også ganske kjip. Har en følelse av at Theorin tenkte, nei nå gidder jeg ikke mer så da nøster jeg sammen trådene på en side og sier det var det.

Boka har fått terningkast seks av andre, så det er tydeligvis noen som liker den. Har du lest den må du gjerne legge igjen en kommentar!

Lån boka på biblioteket.

Når det er sagt så har jeg Blodleie av Theorin igjen på «ventehylla», og den håper og tror jeg at jeg vil like.

Legg igjen en kommentar

