Vakkert om blomsterspråk

Jeg kom over en anbefaling av denne boken på en eller annen blogg og fikk veldig lyst til å lese den, på tross av den klissete tittelen og bestselgeraktige bokomslaget. Blomstenes hemmelige språk er Vanessa Diffenbaughs debutroman og det er virkelig en vakker bok!

Victoria er en 18 år gammel jente som blir satt på gata etter å ha levd et liv som barnevernsbarn,  flyttet mellom mange forskjellige forsterhjem og institusjoner.  Som ganske liten pike lærte hun blomsterspråket og bruker dette for å kommunisere følelser. Etter noen dager på gata får hun jobb i en blomsterbutikk der hun på en stille måte endrer hverdagen til flere av kundene som er innom. På blomstermarkedet møter hun en ung mann fra fortiden som forstår språket hennes.

Det skjer mye i denne boka, og jeg levde meg virkelig inn i Victorias følelser. Flere ganger ble jeg sint på henne, samtidig som jeg forsto henne. Jeg elsker når bøker får frem slike følelser i meg!

Flere i biblioteket har lest den og sier det samme: det er en nydelig bok.

Lån den på biblioteket

Legg igjen en kommentar

