Trollbindende roman!

StalloWOW! Det er følelsen jeg sitter igjen med etter å ha lest denne boka. Det er halvannet år siden jeg skrev noe på denne bloggen, men nå er jeg igang igjen – nå måtte jeg bare!

Fra første side ble jeg sugd inn i historien. I 1978 er en liten gutt er på hyttetur med mor langt ute i de svenske skoger. Det er en litt uggen stemning mellom linjene og dyr oppfører seg rart rundt hytta. Så en morgen forsvinner den lille gutten fra hytta. Han blir aldri funnet igjen, og over 30 år senere skjer det igjen.

I skogen finnes troll, vetter, nisser og skrømt og noen få mennesker vet om disse. Susso Myrén har arvet et bilde av et troll. Det var morfaren hennes som tok bildet og det ble hans besettelse. Susso tar opp jakten etter ham – og for en jakt det blir!

Stefan Spjut skriver fantastisk godt om både naturlige og overnaturlige skapninger. Jeg var trollbundet fra første side og håper virkelig det kommer en oppfølger.

Skynd deg å lån eller reserver den på biblioteket!

Anbefalt av Gyda

Legg igjen en kommentar

